Thursday, October 28, 2010

Hidup Macam ape??

Salam allz...entry ni aku rase mcm x best sket la..sebab sadis..korang jeles tak ble hidup org len hepy,tp hdup korang mcm palat??ade je bnde x kena...korang sakit hati tak ble ade je manusia yang tak leh tgk korang hepy??korang bengang tak kalo korang hidup atas kebahagiaan orang len tapi korang terseksa??Pernah rase semua ni??aku no komen...aku citer bedasar kan pengalaman org len dan diri aku sendiri..

Kadang2..penat hidup ngan masalah..mmg masalah tu wat kite jdi lebih matang..kena solve kan jugak...x boleh lari...lagi ko lari,lagi bnde tu kejar..so...solution nye...still kena hadapi...tu la hidup..semua org ade masalah..x de yang sempurna..still ade trial and error..bergantung pada korang mcm mane nak handle..tapi aku jenis pendam semua nye sendiri...kadang2 mengadu gak..bile dah tak tahan sgt..yang jadi mangse selalu Along boy and Prince..semalam ngadu kat Prince...die ckp jgn pkir sgt...normal semua tu..ermmm....ntah la...aku pun bukan ade hati nak pkir..tapi kalo dah kena hadap bnde yang same...sape2 pun fed up kan??

Ape korang wat ble ade problem??aku selalu bce Al-quran...biar la menitik air mate sekali pun...seyes lega bile dh bce Quran tu..rase hati tenang..mcm ade moral support dri belakang...aku bukan baik sgt..tp still belajar menjadi seorang manusia yang baik...jangan kate budak sekolah agama tu perfect..dorang pun manusia biase...ade masalah dan wat silap....

Kadang2 aku terpikir..ape lagi yang aku kena buat untuk puaskan hati semua orang??aku rase dah banyak aku korban life aku...ikut kehendak orang len..mmg aku x hepy...tapi selagi aku mampu buat,aku teruskan...aku x kan lari dri bnde tu...mmg bnci sgt2...tpi nak buat mcm mane??no choice...korang pernah hdup mcm ni??aku rase pernah...semua orang x kan lari dri semua ni...

Ustad aku ade cakap dulu.."kalo kite susah,ade orang len seribu kali susah dari kite"...setiap kejadian tu ade hikmah nye..maybe kte x nampak sekarang...akan datang kte x tau..kite kena sabar...Tuhan x kan uji hamba nye kalo hamba tu x kan dapat bertahan..Tuhan tu x kejam..Dia turunkan dugaan untuk kite..Tapi die tetap bagi kite ganjaran...Dia uji sebab nak tgk kekuatan dri kite..mcm mane kite handle bnde tu...Pape pun..semua atas dri kite..korang jgn cepat give up...cari orang yang leh korang percaye dan citer kat dorang problem korang...even aku tgh gve up skang ni..huhu...

Entry ni macam forum perdana plak kan??aku dah leh jadi pakar motivasi ni...haha..diri sendiri pun ade problem..lagi nak nasihat org...x pe...saling ingat mengingati..x salah kan??biar besar mane mslh kite,jangan wat keje bodoh...contoh amek dadah ke...korang egt ble wat bnde bukan2 tu dapat selesai kan masalah ke??orang lemah semangat je wat bnde2 bodoh mcm tu...to my followers and readers.....CHAIYOK2.....ok la...tu je kot hri ni..sekian dari ustazah Qyra...hahah..salam....:)

No comments:

Post a Comment