Thursday, November 18, 2010

Penangan Raya

Salam alls...rase mcm lme je tggl blog ni...slmt hari raya semua...mcm mne raye korang??ok??banyak dapat daging korban??aku mmg banyak sebab wat korban..smpai dah x lalu nak makan pun ade...balik2 daging...tapi serius sedap....sbb daging fresh....tapi sape2 yang ade darah tinggi tu x leh makan banyak2...kang pitam plak..ni nak cter kisah kat kampung....perghhh.....penat nye mmg terbaikkk la...smpai nak berdiri pun x larat...sakit kaki...

Hari first balik tu...smpai2 je dah tgh mlm...so esok pagi2 bgun...kemas2 rumah...potong segala bahan2 yang nak pakai utk masak...yang paling x leh blah....kena balut tapai....korang nak tau betape seksa nye aku??tu pun nak dekat 3 org yang balut...sakit pgg wei duduk lame2...aku cuak gak takut tapai tu x jadi...tapi lega bile dorg makan smlm ok jer....cun la...cik qyra leh balut tapai ok??hahaha..Princepun x tau aku leh balut tapai...kalo tau mesti die terharu.....hahah...mlm tu pun makin sbuk....

Pagi raye pas kaum boy2 balek dri masjid...dorg g sembelih lembu...ktorg duk umah je..sembelih kat ladang..so ktrg x dapat tgk..bru ingat nak rakam  lembu kne sembelih....x dapat la gamak nyer...wktu tu ktorg mmg sbuk la...buat air...sedia kan bahan2...dorg balik je..trus siang daging...basuh daging tu sbb nak masak dah..sebab kenduri lpas zohor...kenduri doa selamat je..tu pun x ramai org....lega la jugak...

Aku mmg dah x tahan time tu..rase penat sgt2...ptg raye tu siap2 nak balik dh..sebab mak aku sekolah and ayah aku kje....legaaaaa......dapat cabut balik awal.....hehe..kul 7 gerak..kul 10 smpai umah...pastu smpai2 makan segala bagai..tgk tb...bukak blog..tapi x update sebab penat...sory...mlm nak tdo bru ingat Prince..lupe nak kol die ckp dh smpai..die pun trus perli...blum pape dh lupe die....esok kalo jadi manager sah2 buang die trus....haha...ade plak..aku mmg egt la nak kol die...tapi ade citer best kat tb..mcm mne??hehe..sory ye..sy x lupe awak la...mmg na msg tapi hp sy kan rosak..susah nak msg....harap maklum eh??tu la...org suh belikan hp baru awak bg mcm2 alasan...kan nak msg awak dh susah??hahaha.....

Malam raye tu kol Prince suh die mntak maaf pagi2 sebelum g solat raya...die leh ckp...x yah la...hari tu raye pose dh mntak maaf..cesss..truk nye bf..aku lak pkse die mntk maaf kat aku sebab byk wat slh...haha..ske2 aku je bg arahan..last2 die bg msg pas solat...tgh hri sket kol die..tnye nape x mntak maaf..die pun mntak maaf tapi gelak2...x ikhlas btul..geram je...ske main2...pastu bncg pasal stdy die...pasal nak beli kete..tahun depan maybe die nak keluar kan kete...aku ckp la aku ske kete pe...bncg2..gaduh2 sket...so  dh dapat wat keputusan...kalo x de pape halangan..ade ler kete die tahun depan...tapi sebelum beli die still kne bncg ngan aku dulu...aku dh pesan...agak2 korang die beli kete ape??hehe...kete lembu.....hahahah....x la....ade la...kalo jadi nanti aku suh die mms gambar kette baru die tu..aku x kasi bukak plastik sebab aku yang nak rasmi dulu...tlg bukak plastik..die gelak je...truk btul...awal2 die dh pesan jgn letak anak patung pape dlm kete die...jgn gntung ape2...aku dh berangan nak letak barang2 manchester united dlm tu...die x bagi..die x ske semak2...ishhh.....xpe la..tgu je nanti..tahu la nak wat mcm mne...hehe.....

ok la..tu je kot citer utk rni...penat x lg lagi ni...aku nak g bace blog org len jap...salam alls..:)

P/S:aku dh tau tarikh kenal ngan Prince...hehe....

No comments:

Post a Comment