Friday, April 6, 2012

Dugaan besar…


Salam all…sht??aku sht tp otak n hati x brape nk center smggu ni..rse x kna je…ke sbb aku nk pms smua nye jd len mcm…tp x kot…korang prnh rse ade mcm something bisik kt hati korg suh buat bnde bukan2???mcm tu la aku rse skarg…bnde yg die suruh buat tu yg dilarang agama lak…hukum die dosa besar..aku nk gila smlm mnges…aku tkut je..aku terikut hasutan tu…aku x tau npe mkin kerap setan tu goda aku..dasar setan durjana btul..tensen aku…bg la aku pkir bnde len..ni x ,hasut mcm2,…

Aku google smlm psl bisikan2 ni…td aku tnye lg sorg kakak kat opis aku..ape hukum nye kalo ade bisikan cm tu?adekah hukum tu da jtuh sbb bisikan tu?walaupun aku x sebut ngn mulut aku…die ckp islam ni mudah..slagi kte x berckp melalui mulut.buat ngn perbuatan…x dikira..lg pun dlm kes ni aku rse sgt bisikan tu bkn dari diri aku…skang ni le aku duk sorg2 ke,khayal ke.mle la bisikan sial tu dtg…kdg2 rse nk nges pun ada…x tau la…x prnh lak jd mcm ni…mkin kuat aku rse dia tarik aku…skang ni..setiap kali bisikan bodoh tu dtg..aku istigfar byk2….tu je aku bole buat…maybe aku da lme x bce quran…x bce yassin…lg sng die nk goda…hmmm..ade hikmah gak smua ni..allah nak aku jd lebih kuat lawan smua ni.

Lagi2 skang ni....kdg2 x de aktiviti…tu yg byk duk sorg2..lg bhye…kalo korg prnh kne mcm ni,komen la…nk gak tau pe solution korg buat….bnde ni normal…tp ble jd mkin kuat..rse mcm x normal pun ade…hmmm…ntah la…mcm2 dugaan kne skang..kne jdi kuat n sabar je…korang tolong doa aku kuat n bole lepas dugaan kali ni…bukan sng nk jd bek..tp x sush nk jadi jht,…ok la…hope korang x alami mcm ni…salam all…

No comments:

Post a Comment